Parola «Socii» [ Frequenza = 239 ]


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 01.html
  A001000531 

 Esclusivamente pei Socii Salesiani.


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 02.html
  A002000078 

 1° Memorie dell'Oratorio dal 1835 al 1855; esclusivamente, per i Socii Salesiani, nelle quali ci descrive i primordii della sua Istituzione Provvidenziale.


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 03.html
  A003000029 

 CAPO XX. Le sei Domeniche di S. Litigi - Annunzio della prima visita di Mons. Fransoni - I preparativi - La festa di S. Litigi e la funzione in chiesa La Cresima - Il teatrino - Parole dell'Arcivescovo - La processione - La fine della festa - Socii d'onore - Come D. Bosco preparava i giovani a ricevere la Cresima - Sua, divozione allo Spirito Santo. 76.

  A003001031 

 Qualche tempo dopo, D. Bosco annunziò che alcuni grandi personaggi si erano fatti ascrivere alla Compagnia di S. Luigi, come socii di onore, ed essi rimasero non poco edificati ed ammirati, quando udirono il nome del Grande Pio IX, del Cardinale Giacomo Antonelli, di Mons. Luigi Fransoni, di Monsignor M. Antonucci, allora Nunzio Apostolico alla Corte di Torino e poi Cardinale Arcivescovo di Ancona, ed altri..

  A003001074 

 Quindi ho finito collo starmene solo, e invece di unirmi a socii già provati nella vita di comunità ed esercitati nelle varie opere del ministero apostolico, dovetti andare in cerca, secondo che mi era stato indicato nei sogni, di giovani compagni che io stesso doveva scegliere, istruire, e formare".

  A003002427 

 Lode ai benemeriti socii, il meritato applauso ai veri amici della gioventù..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 04.html
  A004000434 

 Accettarono di essere i primi socii Onorarii, S. E. Mons. Luigi Fransoni, Silvio Pellico e D. Bosco, il quale nei primordii assisteva a queste conferenze e ne fu sempre il socio d'onore, l'amico, il venerato protettore.

  A004000434 

 Con sole 24 lire e 15 centesimi i socii si accinsero alla pratica delle opere di carità, incominciando le visite ai poveri e la distribuzione dei soccorsi dopo la terza adunanza tenutasi il 26 maggio 1850.

  A004000434 

 I socii fondatori furono sette: il Rev. D. Battista Bruno Curato dei SS. Martiri, il padre Andrea Barrera, sacerdote Dottrinario, il Marchese Domenico del Carretto di Balestrino, l'avv.

  A004000434 

 Le visite che facevano i socii nei miseri e spesso luridi tugurii dei poveri, con soccorsi materiali, con avvisi, conforti, ammonizioni, erano come l'apparizione di angioli che recavano salute e pace.

  A004000437 

 Le sue parole producevano un mirabile effetto, perchè le persone di ogni ceto e di ogni condizione, sia del clero sia del laicato, lo tenevano per un uomo tutto dì Dio e molti socii delle Conferenze andavano a gara anche nel soccorrere le sue opere..

  A004000437 

 Talvolta discorreva sull'obbligo di fare elemosina, il modo di farla e il premio preparato dal Signore; tal altra dimostrava come la fede senza le opere noti vale a niente, e che bisogna fare il bene finchè siamo a tempo, Certe esortazioni rivolte ai socii si aggiravano sulla necessità di formarsi un carattere cristiano e religioso in modo che le parole e le azioni siano sempre regolate secondo le massime del vangelo, e sull'importanza di usare affabilità e dolcezza quando si tratta di dare consigli quanto a religione certe altre riguardavano i poverelli visitati e [69] soccorsi, inculcando che loro si ricordasse come la Divina Provvidenza invocata accorse in modo talvolta meraviglioso in aiuto de' suoi amici sofferenti; e la promessa infallibile del Signore, che, cioè, chi patisce rassegnato con Gesù Cristo sarà per sempre partecipe della sua gloria.

  A004000460 

 Queste provvedevano alle anime dei socii col rendere loro facile l'adempimento di tutti i doveri religiosi; quelle, alle cose temporali con zelare l'istruzione degli apprendisti, procacciar lavoro, tener casse di risparmio, curar gli infermi, dare assistenza ai vecchi, alle vedove, agli orfani, fissare assegni per i giovani che mettevano su casa, premunire il pubblico contro le frodi degli artefici e dei negozianti, procurare i fondi per le funzioni dei loro magnifici Oratorii..

  A004000462 

 Contemporaneamente alla decadenza, procurata per maligno istinto di queste società, venivano sorgendo varie associazioni ispirate dalla Massoneria, le quali, sotto il manto [73] della carità o filantropia, nascondevano il bieco divisamento di pervertire nelle loro riunioni le idee dei socii e in quanto a politica e in quanto a religione..

  A004000502 

 Qui si radunavano continuamente i fannulloni, i giuocatori, i beoni, i musici ambulanti, i domatori di orsi, gli sfaccendati di ogni genere, e con questi i socii delle società operaie liberali allora nascenti, che avevano sede principale nel vicolo di Santa Maria in una cantina sotterranea.

  A004000974 

 Forse si faranno tre categorie: Socii, aderenti e benefattori. Si prevengano tutti che i soci avranno da pagare almeno 20 soldi al mese, oltre la prima oblazione.

  A004001551 

 Anzi altri aggiunsero: "D. Bosco per animare i socii della Compagnia di S. Luigi, narrava talora come avesse visto in sogno l'incremento e lo sviluppo meraviglioso dell'Opera degli Oratorii festivi, indicando così, senza nominarla, la sua futura Congregazione.


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 05.html
  A005002465 

 Scopo della loro visita era quello di assistere alla radunanza della Conferenza annessa, i cui socii visitavano i poveri nelle stesse loro abitazioni in compagnia di un membro della Società di S. Vincenzo..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 06.html
  A006000053 

 CAPO XLV. D. Bosco nel tempo di tribolazione - Si leggono nell'assemblea dei socii le Regole della Pia Società - Previsioni sui pubblici avvenimenti - Le Regole della Pia Società sono firmate da tutti i socii e mandate a Mons. Fransoni - Risposta dell'Arcivescovo - La Questura di Torino e le persone di servizio dell'Oratorio - La politica e le ricchezze di D. Bosco - Giudizii di Urbano Rattazzi - Esposizione e supplica di D. Bosco a due Ministri - Udienza non concessa - D. Bosco si mostra sempre più allegro quanto più gravi sono i dispiaceri - Cinque giovani raccomandati all'Oratorio dal Ministero degli Interni. 217.

  A006000061 

 CAPO LIII. D. Bosco accetta la direzione del collegio di Giaveno - Condizioni da lui proposte e accettate dal Provicario - Elezione di un nuovo Rettore - Scelta di assistenti Conferenza di D. Bosco ai socii della Congregazione: egli è Pronto a sottomettersi al volere di Dio se non fosse approvata la pia Società: non s'introducano novità nelle consuetudini della Casa: non si abbiano sospetti che venga meno l'affezione del Superiore: annunzia che fu delegalo chi deve esaminare le Costituzioni - Lettera di Monsignor Fransoni a D. Bosco colla notizia della suddetta delegazione - Giudizi dell'esaminatore - Lettera del Card. Gaude che ha ricevuto le Costituzioni - Stato desolante del Seminario di Giaveno - Entrata nell'Oratorio del Cav.

  A006000074 

 CAPO LXVI. Una commedia latina del Palumbo - Perchè la morte del giovane Quaranta non fece impressione sugli alunni - Conseguenze del sogno dell'ultimo giorno dell'anno 1860 - I giovani tacciono facilmente in confessione - Coscienze svelale - Il Capitolo accetta nuovi socii Sermoncino! Come uno può divertirsi stando in peccato - Morte predetta e avvenuta di un altro allievo - Lavoro indefesso di D. Bosco - Sermoncino per quelli che stanno lontani da D. Bosco - Conferenza ai socii: Carità da praticarsi nel parlare coi forestieri, coi giovanetti e coi confratelli - I chierici protestano di voler stare sempre con D. Bosco: estranei che dal loro contegno li riconoscono come alunni dell'Oratorio - Non si riesce a ritrattare D. Bosco - Esercizii spirituali - Virtù di D. Bosco e stima che ne ha il clero - Giovani fortunati quelli che vissero con D. Bosco - Utilità Recita del miserere ogni sera -Risposta di D. Bosco ad un prete di Osimo ed ai parroci che gli chiedono consiglio - Sussidii del Ministero dell'Interno. 304.

  A006000078 

 CAPO LXX. Infermità nell'Oratorio - Mirabili guarigioni dal male agli occhi - Vocazione non corrisposta - Si fa il ritratto a D. Bosco: varii incidenti - Sogno: i due pini - Due promesse per frutto del mese di Maria - Accettazione di nuovi socii nella Pia Società - La Pioggia promessa e preghiere per la preservazione della grandine - Letture Cattoliche - Replica della commedia latina - Una prima messa - La Chiusa del mese di Maria ed una confessione ben falla. 327.

  A006000084 

 Provera: Don Bosco gli offre la scelta fra la guarigione e il paradiso: Predice anni di tribolazioni: Due biglietti - Conferenze ai socii: Il consigliere nei dubbi sulla vocazione: Distacco dalle cose terrene - Capitolo e accettazione di un socio - Parlata alla sera: Distrazioni procurate dal demonio ai giovani nel tempo della Santa Messa - Soddisfazioni con danno dell'anima - Tre giovani e un sacerdote raccomandali dal Vescovo di Novara. 359.

  A006001922 

 Qui notiamo come tali conferenze tenute da D. Bosco, in quanto ai socii che vi prendevano parte, non fossero deliberative, ma sibbene consultive o spiegative: cioè consistevano [328] in spiegar bene il Superiore la sua volontà, finchè non fosse perfettamente intesa.

  A006001958 

 Or fatto segretario a questo scopo lo scrivente, protesta d'aver fedelmente adempito l'uffizio commessogli di comune fiducia, attribuendo il suffragio a ciascuno dei socii, secondochè veniva nominato in votazione; e quindi essergli risultato nella elezione del Direttore Spirituale all'unanimità la scelta nel Chierico Suddiacono Rua Michele, che non se ne ricusava.

  A006001960 

 Il quale fatto, come venne fin qui complessivamente esposto, fu letto in piena Congrega di tutti i prelodati socii ed uffiziali pur ora nominati, i quali, riconosciutane la veracità, fermarono che se ne conservasse l'originale, a cui per l'autenticità si sottoscrive il Superiore maggiore e il redattore come segretario..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 07.html
  A007000114 

 I numerosi loro membri con varii socii delle Conferenze maggiori, si radunavano presieduti da D. Bosco, secondo il costume di ogni anno, per rendere conto del bene fatto nell'anno antecedente.

  A007001063 

 Chi sa che il Signore non voglia servirsi di questa nostra Società per fare molto [164] bene nella sua Chiesa i Da qui a venticinque o trent'anni, se il Signore continua ad aiutarci, come fece finora, la nostra Società sparsa per diverse parti del mondo potrà anche ascendere al numero di mille socii.

  A007005044 

 Essa attualmente è composta di oltre settantacinque Socii, tutti deliberati d'impegnare vita e sostanze per la gloria di Dio e per la salute delle anime..

  A007005103 

 - II Non sembra prudente vietare ai Socii di prendere parte a cosa che possa comprometterli in fatto di politica e meglio sarebbe lasciare la cosa secondo le norme del diritto comune..

  A007005104 

 - III. Pare troppo che il Superiore abbia facoltà di sciogliere i voti anche perpetui; sarà meglio obbligare i socii di ricorrere alla Santa Sede, la quale per tale via potrà conoscere meglio lo stato interno del Corpo..

  A007005122 

 In data del 20 marzo 1864, dalla Società dei preti secolari di San Paolo Apostolo, avente sede presso la Chiesa di Santa Maria della Pace in Roma, con regolare diploma veniva commessa a D. Bosco la facoltà di aggregare al sodalizio del Sacro Cuore di Gesù i figli della chiesa Cattolica Romana in qualunque parte del mondo, e di loro conferire i beni spirituali e le indulgenze dalla Santa Sede Apostolica concessi ai Socii..

  A007005698 

 Ma al prenominato sacerdote Giovanni Bosco, che è Fondatore ed insieme Superiore Generale della Pia Società, sembrò mancar molto a sè ed ai suoi Socii, se non s'aggiungesse alla medesima Società l'Apostolica Sanzione..

  A007005715 

 8° Optandum est ut socii plusquam unius horae spatio orationi vocali et mentali quotidie vacent, et ut quolibet anno per decem dies spiritualia peragant exercitia..

  A007005776 

 - « Optandum est ut socii plusquam unius horae spatium orationi vocali et mentali quotidie vacent, et ut quolibet anno per decem dies spiritualia peragant exercitia »..

  A007007199 

 I° Dopo il Romano Pontefice, i socii riconosceranno per loro Superiore il Vescovo della Diocesi, ove ciascuna casa esiste..

  A007007260 

 7° Spetterà al Rettore Maggiore di eleggere il Direttore della casa che si desidera di aprire; di poi sarà stabilito un Capitolo compatibile col numero dei socii che vi abitano..

  A007007262 

 9° Il primo da eleggersi è il catechista, di poi l'economo ossia il prefetto, quindi i consiglieri di mano in mano vi sarà un numero competente di Socii che dimorino regolarmente in quella casa..

  A007007305 

 I° L'abito della nostra Società sarà secondo l'uso di quei paesi, in cui i socii dovranno stabilire la loro dimora..

  A007007367 

 Tale società fu benedetta da Dio, pel cui favore essa ha fatto già tanto progresso che oltre l'Oratorio (la prima stabilito di S. Francesco di Sales esistente presso la casa principale di Torino, due altri Oratorii, chiamati l'uno di S. Luigi Gonzaga, l'altro del S. Angelo Custode, furono eretti nella medesima città di Torino in un colla casa di Genova e con quella di Mirabello diocesi di Casale per lo stesso altissimo fine. Questi stabilimenti hanno già sessanta socii ecclesiastici tra sacerdoti e chierici semplici, occupati tutti sulle traccie del prefato D. Bosco alla pia educazione dei fanciulli, i quali, quanto al ricoverati nella suddetta casa principale, sono in numero di settecento sessanta circa, di cento in quella di Genova, e pure di cento nell'altra di Mirabello; e quanto a quelli che ricevono cristiana istruzione nei giorni festivi e con santa industria sono trattenuti per lungo tempo nella casa principale e nei predetti tre Oratorii di Torino, oltrepassano di gran lunga il numero di due mila..

  A007008227 

 Socii tria consueta simplicia vota obedientiae, paupertatis et castitatis profitentur; Superioris Generalis, qui Rector Maior nuncupatur, directioni subsunt, et praeter propriam sanctificationem, praecipimm hune habent finem, ut quum temporalibus, tura spiritualibus adolescentium praesertim miserabilium commodis inserviant..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 08.html
  A008002212 

 COME i primi socii ebbero pronunziati i voti perpetui, coloro che dovevano prendere la direzione dei collegi furono da D. Bosco congedati per la loro destinazione.

  A008003461 

 Mi pare che si potrebbe terminare ogni cosa in un medesimo atto, cioè nel divenire alla stipulazione della convenzione tra Mons. Vescovo d'Ivrea e socii da una parte e D. Bosco dall'altra per la cessione delle Letture Cattoliche: pagare contemporaneamente gli interessi e le spese di lite dovute al Paravia, sia quelle anteriori al 16 settembre, sia quelle posteriori, ciascuno per la parte che lo concerne, e stabilire nel medesimo tempo le epoche del pagamento sia delle 4265 da pagarsi da Don Bosco alSig. Paravia, sia anche delle lire 1500 da pagarsi dallo stesso D. Bosco a Mons. Vescovo d'Ivrea, secondo i concerti presi..

  A008005151 

 Pronti al lavoro, Don Bosco contava in Congregazione circa ottanta socii; diciannove professi perpetui, ventiquattro triennali; gli altri ascritti o aspiranti; i sacerdoti erano quattordici, compreso il Venerabile..

  A008005184 

 "Fino al 1864 - egli scrive - le sacre ordinazioni si davano ai nostri socii da ciascun Vescovo, secondo le regole generali dei Sacri Canoni; e ciascun Vescovo, richiesto, rimetteva volentieri alle nostre case il prete ordinato, perciocchè lo regalavano a quella casa, che inviava ogni anno parecchi chierici nel proprio Seminario.

  A008005195 

 2 ° Ut titulo mensae comunis ad minores et maiores ordines socii admitti possint..

  A008005212 

 Ideoque hujus [573] modi socii, vel societatem derelinquere debent, vel sine Episcopi licentia permanere quin suo tempore ad ordines socios admittat..

  A008007554 

 Ognuno se lo imprima bene in mente e nel cuore: cominciando dal Superiore Generale fino all'ultimo dei socii, niuno è necessario nella Società.

  A008008064 

 Et non solum socii, qui Augustae Taurinorum sub nova disciplina vivunt, sed ii etiam qui Lanceis et Mirabelli in Collegiis nuper erectis laudem obtinent, ab omnibus qui eos cognoscunt et praesertim a genitoribus qui eis filios instituendos committunt, optimorum magistrorum qui et zelo et exemplo adolescentulorum animos in christianis virtutibus efficaciter imbuunt..

  A008008392 

 I corsi di esercizi, pel numero dei socii e per la comodità di tutti, succedendosi gli uni agli altri duravano dei mesi nelle ferie autunnali; ed egli dava anche udienza a chiunque avesse voluto esporgli le proprie necessità; ed in que' giorni tra i superiori delle varie case avevano luogo lunghe ed importanti conferenze su diversi affari, alle quali il Servo di Dio presiedeva.

  A008009325 

 Io la ringrazio e ben di cuore della memoria che conserva di me, lieto perciò di poterle assicurare che io fedelmente la conservo di lei, dei santi suoi socii, e dei fortunati figli suoi, i quali ebbero la bontà di scrivermi, insieme con D. Francesia.

  A008009601 

 I° Huc spectat huius Congregationis finis, ut socii simul ad perfectionem christianam nitentes, quaeque charitatis opera tum spiritualia, tum corporalia erga adolescentes, praesertim si pauperes sint,.

  A008009603 

 2° Jesus Christus coepit facere et docere, ita etiam socii incipient externarum atque internarum virtutum exercitio et scientiarum studio seipsos perficere; deinde aliorum beneficio strenuam operam dabunt..

  A008009607 

 6 ° Quum autem necessitas catholicae religionis tutandae gravior etiam urgeat inter christianos populos, praesertim in pagis, propterea socii strenue adlaborabunt, ut homines qui potioris vitae amore per statos aliquot dies secedunt, ad pietatem confirment erigantque; ut bonos libros in vulgus spargant, omnibusque rationibus utentur quae a sedula charitate proficiscuntur; verbis denique et scriptis impietati adversentur, et haeresi, quae omnia tentat, ut in rudes ac idiotas pervadat.

  A008009611 

 I ° Socii omnes vitam communem agunt, uno fraternae charitatis votorumque simplicium vinculo constricti, quod eos ita constringit, ut unum cor unamque animam efficiant ad Deum amandum, eique serviendum virtute obedientiae, paupertatis, morum sanctimonia, et accurata christiana vivendi ratione..

  A008009658 

 1° Socii arbitrum et supremum Superiorem suum habebunt Pontificem Maximum, cui omnibus in locis, temporibus et dispositionibus suis humiliter et reverenter subiicientur.

  A008009658 

 Quin imo praecipua erit cuiusque Socii sollicitudo totis viribus promovendi ac defendendi auctoritatem et observantiam Ecclesiae Catholicae legum, eiusque Supremi Antistitis, et hie in terris legislatoris et Jesu Christi Vicarii..

  A008009659 

 2° Post Romanum Pontificem tamquam Superiorem habebunt Episcopum illius Dioecesis, in qua quaeque domus est: omnesque Socii strenuam operam dabunt, ut ei in auxilium veniant, ac quantum licebit, religionis iura omnimode tueantur, illius bonum sedulo promoveant, praesertim si agatur de pauperibus adolescentulis instituendis..

  A008009661 

 4° Quod vero ad sacros ordines spectat, socii ab Episcopo Dioecesis eos accipient, a quo sunt ordinandi juxta consuetudinem aliarum Congregationum, domorum communionem habentium, videlicet ex privilegiis Congregationum, quae tamquam Ordines Regulares habentur..

  A008009684 

 Ad electionem novi Rectoris intererunt et suffragium dabunt Vicarius Temporarius, Capitulum Domus principalis, Directores Domorum peculiarium, omnesque socii, qui iam vota perpetua emiserint.

  A008009700 

 10° Consiliarii omnibus deliberationibus intersunt, quae ad acceptiotnem vel remotionem alicuius socii pertinent; si agatur de contractibus rerum immobilium emptionis aut venditionis; denique aut de rebus maioris momenti, quae ad rectum Societatis generalem progressum spectant.

  A008009708 

 3° Socii ad recentem domm adlecti, minus duobus non sint, ex quibus unis saltem Sacerdos esse debet.

  A008009730 

 8° Socii adiutores supellectilem tantum et tercentos nummos argenteos ingressuri conférant, quin alia obligatione divinciantur..

  A008009739 

 I ° Vita activa, ad quam potissimum haec Congregatio spectat, efficit, ut socii nequeant compluribus pietatis exercitiis simul collecti operam dare.

  A008009739 

 Quae quidem omnia socii suppleant bonis exemplis sibi invicem praelucendo, et perfecte generalia christiani officia adimplendo..

  A008009740 

 2 ° Singulis hebdomadis socii ad Poenitentiae Sacramentum accedant apud Confessorem a Rectore constitutum.

  A008009748 

 9° Quoties Divina Providentia socium, sive laicum, sive sacerdotem ad vitam aeternam vocaverit, totius Congregationis socii Sacrum facient, ut animas mortui suffragiis adiuventur.

  A008009749 

 10° Idem pietatis offfcium exercebitur, quoties alicuius socii Pater aut mater moriatur; est ea tantum domo, ubi socius moratur, qui eiusmodi infortunio fuit afflictus..

  A008009757 

 3 ° Socii adiutores nigro vestimento, quantum fieri poterit, induentur.

  A008009762 

 Peractis spiritualibus exercitiis, Capitulum habebitur, ac, si fieri potest, omnes illius domus socii convocabuntur..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 09.html
  A009000791 

 Deinde sacris praedicationibus, cathechesi, bonorum librorum diffusioni, ut animarum lucrum socii obtineant, operam dabunt..

  A009001129 

 Questi laici non si dice che siano oblati, cioè conversi; oppure una classe di socii perfettamente eguale agli altri, aventi i medesimi diritti e che potrebbe per conseguenza pervenire alla direzione della Società, non essendone esclusa dalle Costituzioni.

  A009001130 

 III. - I socii devono, secondo le Costituzioni, scientiarum studio se ipsos perficere prima di attendere alla cura degli altri.

  A009001130 

 Non essendo infatti i socii chierici obbligati che per un triennio possono liberamente abbandonare la Congregazione e si avrà così un clero che non sarà istruito, né educato convenientemente..

  A009001130 

 Non è provvisto nelle Costituzioni, se gli alunni della Società debbano durante gli anni di studio essere liberi dall'attendere all'istruzione altrui, o se siano obbligati a prestare servizio siccome i socii non studenti e non chierici.

  A009001131 

 Mentre si provvede con queste disposizioni al bene materiale della Congregazione e dei socii si dannifica grandemente la diocesi, perchè il clero essendo investito di essi nell'unico fine di avere ministri che possano servire la diocesi, dando il nome alla Congregazione, non restano più al servizio di essa e tuttavia continuano a godere i benefizii, togliendo ai Vescovi i mezzi di provvedersi di altri in loro vece..

  A009001133 

 Mentre poi si accorda ai Superiori la facoltà di espellerli, ai socii quella di uscire, non si provvede per gli Ordinarii che devono accettarli, i quali potranno trovarsi così nel duro caso di dover accettare nel loro clero soggetti che non avrebbero forse mai ammesso a farne parte ecc.

  A009001134 

 Sarà quindi comune il tirocinio degli alunni chierici e dei laici ed eguale la educazione data a tutti e gli alunni chierici saranno mescolati non solo co' socii laici, ma coi ragazzi, coi quali in oggi i socii convivono..

  A009001153 

 ~ 12 (N.6) Art. 2° - Ancora non esistono celle, ma i socii convivono coi ragazzi..

  A009001166 

 ~ 26 (N. 13) Art. 5 Sarebbe contrario all'articolo che mette i laici come socii..

  A009001678 

 Praeter curam et educationem iuventutis, huius Congregationis Socii strenuam et perutilem operam praebuerunt et praebent in Ecclesia Dei, in Sacro Ministerio, in Paroeciis, Carceribus, Xenodochiis per Missae celebrationem et Verbi Dei praedicationem, tum in triduanis, tum in novendialibus supplicationibus, tum in spiritualibus praesertim exercitationibus ad populum frequenter et magno animarum fructu habitis: ipsi quoque de Christiana Republica optime sunt meriti ob operam datam in evulgandis libris, qui ad fidem eatholicam tuendam et bonos mores tutandos quam maxime iuvant..

  A009001701 

 Hinc ortum habuit pia Societas quae a S. Francisco Salesio nomen habet, cuiusque Socii, praeter propriam sanetificationem, praecipuum hunc habent finem, ut cum temporalibus, tum spiritualibus praesertim miserabilium commodis inserviant.

  A009001701 

 Jam inde a piae Congregationis principio, quae ad huiusmodi consilii rationem pertinere arbitrati sunt, tum pius Fundator tum Socii adeo studiose diligenterque curarunt, ut maximum ex eorum laboribus Christianae Reipublicae fructum accepisse exploraturn omnibus sit, ipsaque Congregatio nedum a pluribus Sacrorum Antistibus, verum etiam a SS. Domino Nostro Pio P. IX per Decretum S. Congregationis Episcoporum et Regularium editum die 23 Julii 1864 amplissimis verbis laudationem et commendationem meruerit.

  A009001724 

 Rev. D. Joannis Bosco, Sacerdotis de Christiana republica optime meriti, pluribus ab hinc annis Augustae Tarinorum excitatam fuisse Societatem Presbyterorum, Clericorum, Laicorum, a Sancto Francisco Salesio nuncupatam, quae eo praecipue spectat, ut illius Socii - ad Christianam perfectionem nitantur - quaevis pietatis officia spiritualia ac temporalia erga adolescentulos, pauperes potissimum, exerceant in ipsam iuniorum Clericorum educationem incumbant - verbis et scriptis impietati atque haeresi quae omnia pertentant aversentur - utillimos libros, Letture Cattoliche inscriptos, ad pietatem fovendam propria officina evulgent, aliaque laudabilia praestent, bonis omnibus plaudentibus;.

  A009001737 

 Socii enim illius Congregationis tribus consuetis voti se obstringunt, et tam ducunt religiosam austeriorem etiam quam in usu sit apud nonnullas alias Regularium Familias; in caeteris autem a sacerdotibus saecularibus minime differunt, ut facilius saltem uti Sacerdotes saeculares tolerari possint..

  A009001738 

 Ne autem bonis, quae vel actu possident vel illis obvenire possunt, unquam sub praetextu quod Religiosam Familiam seu ens morale, ut aiunt, constituant expolientur, prudenter cautum est ut unusquisque, licet voto paupertati obstringatur et in Societate omnia sint communia, tamen quoad Forum externum bonorum suorum proprietatem retineat, et illa, quae de iure ad universam pertinent Societatem, unius Socii nomine possideantur et privata extrinsecus appareant: uti in aliis regionibus, in quibus Societates religiosae civilem et legalem existentiam non habent, est in usu..

  A009001752 

 Moderna Societas S. Francisci Salesii pro adolescentulis pauperibus ac derelictis colligendis atque in pietate ac religione instruendis ab [153] eximio sacerdote Joanne Bosco Augustae Taurinorum nonnullis abhinc annis erecta, quanti facienda sit dilucide ostendunt tum nobilis scopus quem eius Socii sibi proponunt, tum uberes fructus religionis ac moralitatis, qui ab ea dimanare iam nunc dignoscuntur; atque utinam in cunctis Italiae nostrae Dioecesibus utilissimum hoc christianae philantropiae Institutum erigi cerneretur! Nihil enim illo opportunius, nihil efficacius ad effrenem ac in dies errumpentem incredulitatis ac vitiorum colluviem, aliqua saltem ex parte compescendam.

  A009003460 

 Hanc socii singuli humillime, sed toto corde, coram Deo et hominibus exoptant, a Supremo Ecclesiae Antistite enixe deprecantur.

  A009003543 

 Apparterrà poi alla illuminata sapienza della S. V. deliberare se convenga annuire alle preci circa le facoltà che brama il Superiore, di rilasciare le Dimissorie per le ordinazioni dei socii e di dispensare dai voti semplici triennali; nonchè circa l'indulto a favore dei socii di potersi ordinare a titolo della mensa comune..

  A009003555 

 2° Ora il benemerito fondatore sig. Abate Bosco ha porte nuove istanze a fine di conseguire l'approvazione dell'Istituto, delle così dette Costituzioni, o almeno la facoltà di spedire dimissorie per le Ordinazioni dei socii, anche in sacris, titulo mensae communis, e di poter dispensare sui voti semplici triennali che si emettono dagli alunni nel primo sessennio..

  A009003560 

 A modo di esempio: Viene disposto ne' detti Statuti che i socii accettino direzione di Seminarii Vescovili, ed è questo non l'ultimo campo del loro zelo.

  A009004011 

 Duplici praesertim ratione hoc votum libentissime vovimus: tum quia Societas eiusmodi constituta est, ut neque statuta, neque Socii aut eorum substantiae legibus civilibus exceptionalibus numquam subiaceant: tum etiam quia per definitivam adprobationem, cum pro visum fuerit eius immobilitati ac constantiae, et spiritus et disciplinae unitas secundum constitutiones in praesenti et in futuro sub infallibili tutamento conservabuntur..

  A009004988 

 [509] D. Avete idonei professori pei socii della Congregazione?.

  A009005001 

 A questo riguardo è bene di notare, che queste occupazioni preparano i socii [510] a lavorare pel bene delle anime; lavorano, ma il lavoro è regolare, in modo che rimane tempo sufficientissimo per attendere agli studii ed alla pietà.

  A009007132 

 - Tutti i socii prima dell'emissione dei voti debbono stendere il loro testamento.

  A009007135 

 Socii della povertà sono le privazioni, gli stenti, il lavoro ecc.,.

  A009007232 

 Il 16 settembre quattro socii emettevano i voti perpetui.

  A009007235 

 Alla sera quattro socii fecero i voti triennali e, prima di andare a riposo Don Bosco così parlò:.

  A009007354 

 Sette socii li professavano triennali, due perpetui.

  A009007911 

 NELLA conferenza tenuta ai Salesiani il 10 dicembre 1869, Don Bosco aveva annunziato che a partire dal 1870 si sarebbe stampato ogni anno il catalogo di tutti quelli che componevano la Pia Società. Così fu [774] fatto, e dal primo Catalogo risulta che nel 1870 la Congregazione contava 102 Socii; 28 erano professi perpetui, 33 coi voti triennali, 41 ascritti.

  A009008050 

 Qualunque osservazione o consiglio che l'autorevole Sacra Congregazione dei Vescovi e Regolari giudicasse di dare a maggior gloria di Dio, si avrebbe come un gran tesoro per tutti i socii della Congregazione di S. Francesco di Sales..

  A009008057 

 Totale dei giovanetti dalla Divina Provvidenza affidati ai Socii della Congregazione Salesiana sono 4710..

  A009008224 

 Ho ricevuto anche il quaderno di Berto col Catalogo dei socii.

  A009008435 

 P. S. - Mille saluti al carissimo D. Bonetti e socii.


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 10.html
  A010006868 

 9°, ove si leggeva che i soci di tutta la Congregazione avrebbero celebrato la S. Messa e fatto la S. Comunione in morte d'ogni confratello, atteso l'incremento che veniva già prendendo la Pia Società, limitava il tributo dei suddetti suffragi ai soci della casa del defunto: omnes socii illius domus; e nell'art.

  A010007149 

 Dum autem hoc magnum negotium nostrum in manus Domini commendamus, omnes Salesianae Congregationes Socii, qui omnea filios tuos esse gloriantur, corde et animo Deum deprecamur, ut, quidquid in oculis Domini melius sit, ipse perficiat, tibique suggerat..

  A010007625 

 Oggi alle 11 antimerid., in compagnia di Don Berto ho avuto l'udienza del Santo Padre, che si trattenne assai volentieri a discorrere della Congregazione di S. Francesco di Sales, dei socii che la compongono, dei preti, dei chierici, degli studenti, degli artigiani, di Hong Kong, e di molte altre cose ancora..

  A010007652 

 Interea, socii laborum meorum, vos, gaudium meum et corona mea, orate pro me, et pro magnis negotiis quae nunc temporis mihi sunt pertractanda..

  A010007666 

 Tu poi, o Don Dalmazzo, saluta in modo particolare i socii Salesiani, e di' loro che un campo di messe copiosissimo si va dalla Divina Provvidenza preparando.

  A010008349 

 Inoltre questo Noviziato non potrebbe accomodarsi alle Costituzioni Salesiane che hanno per base la vita attiva dei Socii, riserbando di ascetica soltanto le pratiche necessarie a formare e conservare lo spirito di un buon Ecclesiastico; nemmeno tale noviziato farebbe per noi, giacchè i novizii non potrebbero mettere in pratica le Costituzioni secondo lo scopo della Congregazione..

  A010008360 

 9° È poi bene di notare che se si ammettessero le condizioni apposte la Congregazione Salesiana priva di mezzi materiali com'è dovrebbe chiudere le sue case, sospendere i suoi catechismi, perchè non avrebbe più nè catechisti, nè maestri, anzi cadendo come ente morale sotto all'occhio dell'autorità civile sarebbero immediatamente dispersi i socii, quindi finita la Società..

  A010008361 

 10° Si noti eziandio che l'attuale Arcivescovo non ha mai mosso la minima lagnanza nè fatto osservazione ai Socii o al Superiore della Società Salesiana.

  A010008668 

 VV. RR di poter lasciare le dimissorie per un decennio a favore dei socii del suo istituto, onde essere promossi alle ordinazioni.

  A010009194 

 Esposti questi fatti non per muovere accuse o lagnanze, ma unicamente per rimuovere gli impacci alla maggior gloria di Dio, umilmente supplico V. S. a voler conservare i Socii Salesiani sotto la paterna sua protezione e dare quei consigli che giudicherà opportuni pel bene delle anime.

  A010009246 

 Huc spectat huius Congregationis finis, ut socii simul ad per- fectionem christianam nitentes, quaeque charitatis opera t'um spiritualia, tum corporalia erga adolescentes, praesertim si pauperiores sint,.

  A010009248 

 Iesus Christus coepit facere et dovere, ita etiam socii incipient externarum virtutum exercitio, et scientiarum studio se ipsos perficere; deinde -aliorum beneficio strenuam operam dabunt..

  A010009260 

 Socii omnes vitam communem agunt, uno fraternae charitatia votorumque simplicium vinculo constricti, quod eos ita constringit, ut unom cor, unamque ammara efficiant ad Deum amandum, eique serviendum virtute obedientiae, paupertatis, monun sanctimonia, et accurata christiana vivendi ratione..

  A010009304 

 I. Socii arbitrum et Supremum Superiorem habebunt Poutificem Maximum, cui omnibus in lotis, temporibus et' dispositionibus suis humiliter * et reverenter subiicientur.

  A010009304 

 Quin imo praecipua erit eu [ * pag. 16 ] iusque socii sollicitudo totis viribus promovendi ac defendendi auctoritatem et observantiam $cclesiae Catholicae legum, eiusque Supremi Antistitis, et hic in terris legislatoris et Iesu Christi Vicarii..

  A010009306 

 Omnes Socii strenuam operam dabunt, ut episcopo propriae dioecesis auxilium praebeant, ac, quantum licebit, religionis iura omnimode tueautur, illius bonum sedulo promoveant, praesertim si agatur de pauperioribus adolescentulis instituendis:.

  A010009307 

 Quod vero ad sacros didines spectat, socii ab Episcopo Dioecesis eos accipient, a quo sunt ordinandi iuxia consuetudinem alia rum Congregationum, domorum communionem habentium: videlicet ex pxivilegiis congregationum, quae tanquam Ordines Regulares habentur [166]. [ * pag. 17 ].

  A010009313 

 Nemo, exceptis, Capitulo Superiori et domorum directoribus, potest epistolas scribere vel accipere sine Superioris permissione vel alterius socii ab eodem ad hoc specialiter delegati..

  A010009314 

 Omnes tamen socii possunt epistolas vel alia scripta ad Superiorem Generalem mittere inconsultis superioribus loci in quo ipsi commoràntur.

  A010009332 

 In electione novi Rectoris suffragia ferent omnes socii, qui iam vota perpetua emiserint.

  A010009334 

 Ad scrutinium generale intererunt Vicarius temporarius, Capitulum Superius, Directores vel eorum delegati atque omnes socii iam in perpetuum professi in illa domo degentes, in qua fit electio..

  A010009336 

 PoStea qui suffragium nondum dederunt, idest socii degentes in ea domo, in [881] qua fit electio, scribent nomen illius, in cuius favorem suffragium edere intendunt, et schedulam sic exaratam ponent in vasculo ad hoc parato et in quo iam reposita fuerunt aliarum domorum suffragia.

  A010009360 

 Consiliarii omnibus deliberationibus intersunt, quae ad acceptionem vel remotionem vel votorum admissionem alicuius socii pertinent.

  A010009372 

 Socii ad novam domum adlecti minus duobus non sint, ex quibus unus saltem Sacerdos esse debet.

  A010009405 

 Socii adiutores supellectilem tantum et tercentas libellas ingressuri conferant, quin alia obligatione devinciantur..

  A010009414 

 Quae quidem omnia socii suppleant bonis esemplis sibi.

  A010009414 

 Vita activa, ad quam potissimum haec Congregatio spectat, efficit, ut socii nequeant compluribus pietatis exercitiis simul collecti operam dare.

  A010009415 

 Singulis hebdomadas socii ad poenitentiae Sacramentum ac cedant [887] apud Confessarium a Re- * ctore constitutum.

  A010009422 

 omnes illius domus Socii Sacrum faciant, ut anima mortui suffragiis adiuvetur.

  A010009423 

 Idem pietatis officium esercebitur, quoties alicuius socii pater aut mater moriatur..

  A010009424 

 Mortuo Rectori suffragabuntur omnes congregationis socii, idque: I. Tnmquam grati animi pignus ob curas et lnbores, quos in regenda societate sustinuit; 2.

  A010009432 

 Socii adiutores nigro vestimento, quantum fieri poterit, induentur.

  A010009546 

 Hanc singuli socii humillime sed toto corde coram Deo et hominibus exoptant, atque a supremo ecclesiae antistite enixe deprecantur; hanc quatuor supra viginti Episcopi, qui eamdem societatem norunt per litteras commendatitias postulant, inter quos eminentissimi.

  A010009546 

 Socii huius congregationi salesianae circiter 300 adnumerantur, qui omnes eiusdem regulas profitentur et observant.

  A010009619 

 I. Huc spectat Salesianae Congregationis finis, ut socii simul ad perfectionem christianam nitentes, quaeque charitatis opera tura spiritualia, turc corporalia erga adolescentes, praesertim si pauperiores sint, exerceant, et in ipsam iuniorum clericorum educationem incombant.

  A010009620 

 Iesus Christus coepit facere et docere, ita etiam socii incipient externarum virtutum exercitio, et scientiarum studio se ipsos perficere; deinde aliorum beneficio strenuam operam dabunt.

  A010009625 

 Quum autem necessitas catholicae religionis tutandae gravior etiam urgeat inter christianos populos, praesertim in pagis, propterea socii strenue adlaborabunt, ut homines, qui potioris vitae amore per statos aliquot dies secedun, ad pietatem confirment erigantque; ut bonos libros in valgus spargant, omnibusque rationibus utantur, quae a sedula charitate proficiscuntur; verbis denique et scriptis impietati adversentur, ét haeresi, quae omnia tentat, ut in rudes ac idiotas pgrvadat.

  A010009630 

 I. Socii omnes vitam communem agent, uno fraternae charitatis votorumque simplicium vincolo constricti, quod eos ita constringit, ut unum cor, unamque animam efficiant ad Deum amandum, eique.

  A010009678 

 I. Socii arbitrum et Supremum Superiorem habebunt Pontificem Maximum, cui omnibus in locis, temporibus et dispositionibus suis humiliter et reverenter subiicientur.

  A010009681 

 4- Omnes Socii strenuam operam dabunt, ut episcopo propriae dioecesis auxilium praebeant, ac, quantum licebit, religionis iura omnimode tueantur, illius bonum sedulo promoveant, praesertim si agatur de pauperioribus adolescentulis instituendis..

  A010009682 

 Quod vero ad sacros ordines spectant, socii ab Episcopo Dioecesis eos accipient, à quo sunt ordinandi iuxta decretum Clementis Papae VIII die IS Martii 1596 [169]..

  A010009690 

 Nemo, exceptis Capitulo Superiore et domorum directoribus, potest epistolas scribere vel accipere sine Superioris permissione vel alterius socii ab eodem ad boe specialiter delegati..

  A010009691 

 Omnes tamen socii possunt epistolas vel alla scripta ad Supe riorem Generalem mittere inconsultis superioribus loci, in quo ipsi commorantur.

  A010009730 

 Consiliarii omnibus deliberationibus intersunt, quae ad acceptionem vel' remotionem vel votorum admissionem alicuius socii pertinent.

  A010009742 

 Socii ad novam domúm adlecti minus tribus non sint, ex quibus duo saltem Sacerdotes esse debent.

  A010009777 

 I. Sacerdotes, omnesque socii, qui clericalem militiam petunt, studiis Ecclesiasticis strenuam operam dabunt. a:.

  A010009786 

 I. Vita activa, ad quam potissimum, haec Congr'egatio spectat, efficit, ut socii nequeant compluribus pietatis exercitiis simul collecti operam dare.

  A010009786 

 Quae quidem omnia socii suppléant bonis 'exemplis sibi invicem praelucendo, et perfecte generalia christiani officia adimplendo..

  A010009787 

 Singulis hebdomadis socii ad poenitentiae Sacramentum acceda nt [9 11] apud Confessarios a Rectore constitutos.

  A010009795 

 Quoties Divina Providentia soçium, sive laicum, sive sacerdotem ad vitam aeternam vocaverit, omnes illius domus Socii Sacrum facient, ut anima mortui suffragiis adiuvetur.

  A010009796 

 Idem pietatis officium exercebitur, quoties alicuius socii pater aut mater moriatur.

  A010009797 

 M ortuo Rectori suffragabuntur omnes congregationis socii, ic e: x. Tamquam grati animi pignus ob curas et labores, quos in regenda so ietate sustinuit; 2.

  A010009810 

 Hinc Novitiorum magister maximo studio incumbere debet ut I. se amabilem, mansuetum, corde bonitatis pleno exhibeat, ut Socii animum ci aperiant in omnibus, quae ad perfebtibnis.

  A010009814 

 Qua tamen in re summa prudentia incedendum est, ne corporis vires nimium debilitentur, et ad Nostri instituti ministeria Minus apti Socii reddantur..

  A010009822 

 Socii adiutores nigro vestimento, quantum fieri poterit, induentur.

  A010009855 

 3, prima si diceva: Omnes tamen socii, e poi si mise: Veruntamen omnes socii..

  A010009931 

 Per ciò che riguarda l'osservazione 24, dove si avverte che sarebbe opportuno prescrivere che i confessori, sia degli alunni, sia dei socii, debbano essere approvati dall'Ordinario.

  A010009932 

 Sopra tal punto dichiara di aver tolto tutto ciò che riguarda alla sottomissione de' socii alle leggi civili.

  A010009939 

 Adduce a tale proposito un Decreto della Sacra Congregazione del Concilio, diretto a tutti i Superiori degli Ordini regolari del tenore seguente: Congregatio Concilii censuit Superiores regulares posse suo subdito, itidem regulari, qui praeditus qualitatibus requisitis ordines suscipere voluerit, litteras dimissorias concedere ad Episcopum tamen Dioecesanum, nempe illius monasterii, in cuius familia, ab iis ad quos pertinet, Regularis positus esset. Tale disposizione sembrerebbe [926] adattarsi al caso, in grazia di un Istituto con voti semplici e comuni regole, quindi il Fondatore al § 6, n. 5 così propone tale articolo: Quod vero ad sacros ordines spectat, socii ab Episcopo dioecesis eos accipient a quo sunt ordinandi, iuxta decretum Clementis VIII die 15 Martii 1596..

  A010010104 

 13 La norma indicata per l'osservanza del voto di povertà non è chiara nè precisa; anzi in più punti è contraria alle leggi stabilite dalla S. Sede per gli Istituti di voti semplici, a tal segno che l'amministrazione del patrimonio dei socii e la percezione dei frutti sta in mano del Superiore Generale (pag. 11, N. 5).

  A010010345 

 I. Huc spectat Salesianaé Congregationis finis, ut socii simul ad perfectionem christianam nitentes, quaeque charitatis opéra tura. spiritualia, tum, corporalia erga adolescentes, praesertim si pauperiores sint, exerceant, et in ipsam juniorum clericorum educationem incumbant.

  A010010346 

 Jesus Christus coepit facere et docere; ita etiam socii, praeter interna virtutes, incipient -egternarum virtutum egercitio, et scientiarum studio se ipsos perficere; deinde aliis juvandis strenuam operam dabunt..

  A010010350 

 Quum autem necessitas Catholicae religionis tutandae gravior etiam urgeat inter christianos populos, praesertim in pagis, 'propterea socii strenue adlaborabunt, ut homines, qui potioris vitae amore per statos aliquot dies secedunt, ad pietatem confirment erigantque; ii- [9 57].

  A010010364 

 I. Huc omnino spectat Salesiana. Congregatio, ut socii simul ad perfectionem christianàm nitentes, quaeque charitatis opera cum spiritualia, tum corporalia, erga adolescentes, praesertim si pau.

  A010010366 

 Iesus Christus coepit faceré et docere, ita etiam socii praeter internas virtutes incipient externarum virtutum egercitio, et scientiarum studio se ipsos perficere; deinde aliis iuvandis strenuam operam dabunt..

  A010010370 

 6. Catholicae religionis tutandae gravior etiam urget necessitas inter Christianos populos, praesertim in paxis; propterea socii strenue adlaborabunt, ut hominēs, qui melioris vitae amore per statos aliquot dies secedunt, ad pietater confirment, erigantque.

  A010010419 

 Consiliarii omnibus deliberationibus intersunt, quae ad acceptionem, vél dimissionem vel votorum admissionem alicujus socii pertinent.

  A010010429 

 Consiliarii omnibus deliberationibus intersunt, quae ad ac- ceptionem in tyrocinium sociorum vel dimissionem a societate vel votorum admissionem alicuius socii pertinent.

  A010010508 

 I. Presbyteri, onmesque socii, qui clericalem militiam petunt, stúdiis Philosophicis per biennium, Ecclesiasticis vero saltem per quatriennium strenuam operam dabunt..

  A010010518 

 Presbyteri, onmesque socii, qui clericalem militiam petunt, studiis Philosophicis per biennium, Ecclesiasticis vero saltem per quatriennium strenuam operam dabunt..

  A010010522 

 Cavendum sedulo est, ne socii quandiu in studia incumbunt a Constitutionibus praescripta iis charitatis operibus, quae ad Socie tatem Salesianam spectant nisi necessitas esigat, operam navent, quum id nonnisi cum magna studiorum jactura fieri possit..

  A010010527 

 Quae quidem omnia socii suppleant bonis esemplis sibi invicem praelucendo,`et perfecte generalia christiani officia adimplendo..

  A010010527 

 Vita activa, ad quam potissimum haec Congregatio spectat efficit, ut socii nequeant compluribus píetatis exercitiis simul collecti operam dare.

  A010010528 

 Singulis hebdomadis socii ad poenitentiae Sacramentum accedant apud Confessarios, qui sint ab Ordinario approbati et munus illud erga socios exerceant cum Rectoris licencia.

  A010010532 

 Ad disciplinas tradendas cum philosophicas, tum Ecclesiasticas, ii doctores prâe caeteris deligantur, sive Socii sint sive esterni, qui vitae probitate, ingenio, ac doctrinae praestantia aliis praecellunt..

  A010010534 

 Cdvendum sedulo est ne socii, quamdiu in studia incumbunt, a Constitutionibus praescripta, iis charitatis operibus, quae ad societatem Salesianam speetant,, nisi necessitate cogente, operam navent; haec enim magnam plerumque studiorum iacturam adferre consueverunt.

  A010010539 

 1. Vita actuosa, ad quam potissimum haec Congregatio spectat, efficit, ut socii nequeant compluribus pietatis exercitationibus simul collecti operam dare.

  A010010539 

 Quae quidem omnia socii suppleant bonis esemplis sibi invicem praelucendo, et perfecte generalia christiani hominis officia adimplendo..

  A010010540 

 Simgulis hebdomadis socii ad poenitentiae sacramentum aceedant, iis conscientiae moderatoribus usi, qui sint ab ordinario adprobati, et mumus illud erga socis eserceant permissu Rectoris.

  A010010546 

 Quoties vero alicuius socii pater aut mater moriatur, tunc omnes presbyteri domus illius socii Sacrum facient unius aut alterius animae expiandae; aliique qui sacerdoals non sunt semel ad Sacrum Synaxim accedent..

  A010010547 

 Mortuo Rectori suffragabuntur omnes Congregationis socii, idque; 1° tamquam grati animi pignus ob.curas et labores, quos in [985] quod ad bene moriendum animas solet praeparare, spiritualia et temporalia componens, perinde ac - si ex his terris ei esset migrandum, et', aeternitatis via adeunda..

  A010010549 

 Quoties Divina Providentia socium, sivé laic um, sive clericum, sive Presbyterum ad vitâm aeternam vocaverit, statim cura superioris domus, in qua socius moabtur, decem missae peragantur ad socii defuncti labes abolendas.

  A010010550 

 Quoties vero alîeuius socii parentes moriantur, Sacerdotes domus illius socii decem itidem °celebrabunt ad eorum labes abolendas;.

  A010010551 

 Mortuo Rectore, pro anima illius sacra lacient omnes eongregationis socii, idque 1.

  A010010579 

 Novitiorum Magister maximo studio adeo se amabilem, mansuetum, corde bonitatis pleno exhibeat, ut socii animum ei aperiant in omnibus, quae ad perfectionis incrementum prodesse possint: dirigat, instruat eos in Constitutionibus generatim et specialiter in iis quae ad votum castitatis, paupertatis et obedientiae spectant.

  A010010593 

 Qua tamen in re summa prudentia incedendum est, ne corporfs vires nimium debilitentur et ad nostri Instituti ministe ria minus apti socii reddantur..

  A010010599 

 Vestfmentum, quo utuntur socii, varium erit, prout variae erunt regiones, in goibus illi commorantur..

  A010010605 

 Peractis spiritualibus exercitiis, Capitulum habebitur, ac, si fieri potest, omnes illius domus socii convocabuntur.

  A010010610 

 Qua tamen in re somma prudentia incedendum est ne corporis vires nimium debilitentnr, et ad nostri Instituti ministeria obeunda minus apti socii reddantur..

  A010010616 

 Vestimentum, quo utuntur socii, variurn erit, pro regionum varietate, in goibus illi commorantur..

  A010010619 

 Peractis exercitationibus, capitulum habebitur, acque si fieri potest, omnes illius domus socii convocabuntur..

  A010010696 

 1° Omnes Capituli Superioris socii qui in munere erant constituti tempore absolutae appr.

  A010010801 

 2° Se l'Ordinario abbia autorità di dar minuto esame di vocazione ai Socii professi che vivono da più anni in Congregazione (non si intende qui di esame teologico)..

  A010011919 

 Questa osservanza devesi considerare ne' socii della Congregazione e ne' giovanetti dalla divina Provvidenza alle nostre cure affidati; quindi la disciplina rimarrà senza effetto se non si osservano le regole della Società e del Collegio..

  A010012087 

 Dei libri stampati a conto della nostra tipografia se ne mandino due copie a ciascun collegio, una, per mettersi nella biblioteca, l'altra da farsi correre tra i socii..

  A010012095 

 19° Procurino che i socii, specialmente chierici, conoscano e pratichino le regole di buona creanza; a tal fine si facciano imparare nell'anno di noviziato; si fissi un assistente, se si può, per ogni tavola in refettorio, e nelle camere, affinchè avvisi e faccia avvisare in pubblico od in privato sulle cose, che avranno bisogno d'essere emendate o praticate..

  A010012129 

 La cosa più importante nelle nostre case si è di promuovere, ottenere, ed assicurare la moralità, sia nei socii, sia nei giovani.

  A010014078 

 Di fare con regolarità le conferenze mensili ai socii ed aspiranti, come pure di farsi fare i rendiconti mensilmente..

  A010016067 

 Leggere e ritenere libri proibiti pei socii..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 11.html
  A011001326 

 Venti socii Salesiani si stanno preparando collo studio delle lingue e dei costumi di quei paesi per recarsi colà al prossimo mese di ottobre..

  A011003448 

 Ogni Decurione comunicherà co' suoi dieci, ogni Prefetto co' suoi cento socii; ma ogni associato occorrendo può indirizzarsi al medesimo superiore ed esporgli quelle cose che giudica doversi prendere in considerazione..

  A011003748 

 Essendo già la Pia Società Salesiana estesa in non meno di sette Diocesi e non potendo i socii tenere una stabile e costante dimora in certe determinate case, ma invece occorrendo loro d'essere trasferiti di luogo in luogo, si frappongono da ciò non lievi ostacoli a che i rispettivi Ordinarii possano avere quella assicurazione de' promovendi per ammetterli alle Ordinazioni quando pure già siano dotati de' debiti requisiti.

  A011003748 

 Supplica quindi vivamente l'Oratore la Santità Vostra perchè a somiglianza eziandio di qualche altro consimile istituto si degni accordare al Superiore Generale pro tempore della Società Salesiana la facoltà di rilasciare le lettere dimissoriali in favore dei Socii d'essa promovendi ai Minori e maggiori ordini, i quali abbiano già emesso i voti semplici perpetui, estendendogli cioè quel privilegio medesimo di cui godono i Regolari propriamente detti in forma del surrichiamato Decreto di PP. Clemente VIII..

  A011003758 

 Post tale ac tantum beneficium licet hujus Congregationis Socii toti in eo essent, ut per regularem observantiam optatum ammarum profectum referrent, plures tamen ac frequentes difficultates exortae sunt in sacro ministerio esercendo, atque in domibus, Collegiis et Ecclesiis administrandis..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 12.html
  A012006750 

 Quae ut licite et absque anxietate fiant, alia humiliter postulantur, quae ad maiorem Dei gloriam valde conferre censentur et quibus Congregano Missionis, Passionistae, Redemptoristaē, Oblati B. M. V. caeterique religiosi et Congregationum Ecclesiasticarum socii generatim gaudent.


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 13.html
  A013004015 

 Il settimo affida ai Salesiani il còmpito e determina il metodo della propaganda per l'incremento dell'Associazione: "I Direttori ed in generale tutti i Socii Salesiani si adoperino per accrescere il numero dei Cooperatori.


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 14.html
  A014001423 

 Prosiegue poi, che le Case della Congregazione sono proprietà di alcuni socii; esistono debiti, ma un socio ha in vendita uno stabile per pagarli.

  A014004722 

 Sub die 21 Aprilis 1876 Summus Pontifex Pius Papa IX f. r. concedere dignabatur sequentes favores et privilegia, quibus congregationum ecclesiasticarum socii generatim gaudent:.

  A014005954 

 Singuli Diretores omnibus, suae domus socii hanc Nostrani Epistolam legant, explicent et de singulis articulis supra adnotatis saepius àd cos breviter sermonem habeant..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 15.html
  A015000960 

 Non potrà però, salvo casi gravi ed urgenti, licenziare alunni o persone di casa, né far mutazioni negli uffici dei Maestri od Assistenti senza il consenso del Direttore, a cui spetta in particolar modo l'alta sorveglianza della Casa, la direzione religiosa e morale dei Socii e tutto ciò che riguarda l'esterna rappresentanza in faccia ai parenti degli alunni, le autorità ecclesiastiche, civili e scolastiche..

  A015000961 

 Al Direttore però potranno sempre rivolgersi per qualsiasi motivo Socii ed alunni..

  A015004916 

 Pertanto il 14 novembre 1875 io mandava dieci socii del nostro Istituto i quali giungevano nella Repubblica Argentina il 14 del susseguente mese.

  A015005486 

 Così Don Bosco: mentre quanti lessero i libelli, e non sono Don Bosco e socii, hanno disapprovata una tale pubblicazione; cercata di tutelare ora nel modo della composizione..

  A015006169 

 Hoc temporis decursu socii Salesiani toti in eo fuerunt, ut eorum constitutiones ad praxim traducerent; Novitiatum, studia perficerent, pietatis exercitia inter socios eorumque alumnos promoverent et ita societatis finem consequerentur, qui gloria Dei lucrumque animarum semper fuit.

  A015006170 

 Cum haec Congregatio suam adprobationem est consecuta, sexdecim domos dumtaxat habebat, in quibus septem millia circiter adolescentuli christianam educationem habebant: socii tercentum adnumerabantur..

  A015006247 

 Pro quo tanto et insigni beneficio Deo optimo maximo ego et omnes socii Salesiani et tibi gratias habebimus aeternas..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 16.html
  A016000516 

 Inoltre questo Noviziato non potrebbe accomodarsi alle Costituzioni Salesiane che hanno per base la vita attiva dei Socii, riserbando di ascetica soltanto le pratiche necessarie a formare e conservare lo spirito di un buon Ecclesiastico: nemmeno tale noviziato farebbe per noi, giacchè i novizii non potrebbero mettere in pratica le Costituzioni secondo lo scopo della Congregazione..

  A016000527 

 9° É poi bene di notare che se si ammettessero le condizioni apposte, la Congregazione Salesiana priva di mezzi materiali com'è dovrebbe chiudere le sue case, sospendere i suoi catechismi, perchè non avrebbe più nè catechisti, nè maestri, anzi cadendo come ente morale sotto l'occhio dell'autorità civile sarebbero immediatamente dispersi i socii, quindi finita la Società..

  A016000528 

 10° Si noti eziandio che l'attuale Arcivescovo non ha mai mosso la minima lagnanza nè fatto osservazione ai Socii o al Superiore della Società Salesiana.


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 17.html
  A017001624 

 4° Un invito a tutti i socii a mostrarsi [calmi] in quella occasione.

  A017001626 

 6° A tutti i socii Salesiani che spero di vederli tutti nella beata eternità [135]..

  A017004692 

 Hoc - temporis decursu socii Salesiani toti in eo fuerunt ut eorum constitu­tiones ad praxim traducerent, novitiatum, studia perficerent, pietatis exercitia inter socios eorumquè alumnos promoverent et ita societatis finem consequerentur, qui gloria Del lucrumque animarum semper fuit.

  A017004693 

 Cum haec Congregatio suam adprobationem est consecuta, sex­decim domos dumtaxat habebat in quibus septem millia circiter ado­lescentuli Christianam educationem habebant; socii tercentum adnu­merabantur..


Don Bosco-Memorie biografiche Vol 18.html
  A018003631 

 I. Un membro del capitolo - Superiore è incaricato di quanto riguarda la leva militare dei nostri socii sì ecclesiastici come laici: ad esso si ricorrerà in simili occorrenze..

  A018003632 

 Entro il mese di Novembre i Direttori secondo un modulo apposito manderanno al medesimo la nota esatta dei socii, che nell'anno seguente sono sottoposti alla leva, come pure di quelli, che nello stesso anno debbono ripresentarsi come rivedibili..

  A018003633 

 Il Superiore incaricato procuri d'avere piena conoscenza delle leggi e dei regolamenti sul reclutamento dell'esercito tanto d'Italia quanto straniero, a fine di far valere a favore dei socii che n'abbisognano tutti i diritti, che le leggi medesime loro accordano..

  A018003676 

 Si provvederà eziandio che in quella casa parrocchiale si stabilisca quanto prima una Comunità religiosa non minore di sei socii, di cui il Parroco potrà essere il Superiore..

  A018003684 

 In quei paesi però, come in America, ove il titolo di Parroco si assume dal Superiore della Congregazione anche per varie parrocchie accumulativamente, con facoltà di mandare socii idonei a rappresentarlo.





Copyright © 2010 Salesiani Don Bosco - INE